Ești curios să afli ce implică această meserie?
Meseria de Tinichigiu Structurist de aeronave se încadrează la rubrica mai largă a ingineriei aeronautice și se referă la cei implicați în asamblarea și întreținerea aeronavelor. Acest rol este ideal pentru oricine adoră munca practică
Ce face un tinichigiu structurist de aviație în fiecare zi?
Sarcinile de zilnice se concentrează pe fabricarea aeronavelor sau repararea structurilor. Structuriștii joacă un rol de lider în timpul producției de mașini și echipamente, precum și în asamblarea și montarea pieselor pe dispozitive mecanice, atunci când este necesar. Lipirea și sudarea sunt cel mai adesea efectuate zilnic. Structuriștii pot îndeplini, de asemenea, un rol în dezmembrarea pieselor atunci când un sistem este scos din funcțiune.
Câteva din activitățile practice ale acestei meserii sunt cele cu privire la ajustarea profilelor pe șabloane cu formă de ajustare flexibilă și fixă; citirea desenului și sarcinilor, cu deducerea pașilor de muncă necesari; calibrarea mașinii; prelucrarea pieselor după forma necesară cerută în documentația de lucru; verificarea completării sarcinilor și identificarea posibilelor devieri; alinierea pieselor după șabloanele de contur; repararea pieselor defecte; roluirea pieselor conform cerințelor.
Nici obținerea unui job în aviație ca Tinichigiu structurist de aviație nu este lipsită de provocări. Pentru a face parte din candidații cu reale șanse de angajare în acest domeniu, trebuie să îndeplinești două condiții: să cunoști bazele meseriei și să fii calificat. Odată bifate cele două, poți merge liniștit și relaxat la orice interviu!
Responsabilități cheie pentru un post de Structurist aviație.
Aplicanții pentru aceste locuri de muncă trebuie să fi absolvit o școală de profil ori să dețină calificarea de tinichigiu structurist de aviație. De asemenea, poate fi de ajutor să fi acumulat și ceva experiență de lucru.
Angajatorii se vor aștepta la experiență în utilizarea burghiilor, a pistoalelor cu nituri și a instrumentelor de precizie specializate. Dar și de o înțelegere completă a planurilor tehnice de precizie, de citirea și interpretarea desenelor de orice complexitate.
Alte cerințe pot include: cunoștințe complete despre mașini rotative; cunoștințe de echipamente mecanice și electrice; capacitatea de a lucra după desene tehnice, respectând în același timp principiile de calitate aerospațială; desfășurări de suprafețe de orice complexitate; construcție și noțiuni despre organele principale ale avionului (caracteristicile profilelor și aripilor); metode de nituire adecvate pentru diferite tipuri de îmbinări și scopuri; noțiuni de rezistență a materialelor legate de execuția și reparația elementelor de structură; noțiuni de sudabilitatea metalelor utilizate la lucrările de structură avioane; modul de efectuare a tratamentelor termice (TT) pentru tablele din duralumin și alte piese structurale; principiile de funcționare a mașinilor unelte pe care le deservesc etc.
Ce primează din experiența dobândită în meseria de Tinichigiu structurist de aviație?
Pasiunea pentru ceea ce faci este primul aspect care face diferența și contează cu adevărat. În confirmarea ta pe termen lung ca angajat pe un post de structurist de aviație, nu este de ajuns doar să îți dorești să ajungi un bun profesionist. Este necesar să fii la curent non-stop cu toate noutățile din domeniu și să practici efectiv meseria.
Ce alte deprinderi sunt necesare unui Tinichigiu Structurist de Aviație?
Și în această meserie vei avea nevoie de o serie de abilități care să-ți susțină capacitatea de a face totul cu ușurință și pricepere. Fie că le capeți prin formare profesională, fie că ți le-ai însușit în timp, odată cu experiența, ele țin de:
- – dexteritate, în timpul lucrului trebuie să ajustezi și să asamblezi părți mici și mari ale unei aeronave. Acestea necesită o coordonare excelentă mână-ochi pentru a efectua întreținerea adecvată a aeronavei.
- – abilități cognitive, trebuie să găseaști detalii minore importante și să efectuezi operațiuni de întreținere cu succes.
- – înțelegerea lecturii pe care o folosești în interpretarea manuală și a planurilor;
- – abilități de comunicare, scrisă, verbală, abilități de ascultare și lucru în echipă;
- – rezistență pentru că este esențial să te concentrezi și să poți tolera disconfortul pentru o perioadă îndelungată. Structuriștii de aviație au adesea rezistența și agilitatea necesare pentru a lucra în medii înghesuite, întunecate și zgomotoase, în timp ce poartă unelte grele pentru a înlocui piesele și a efectua teste.
Te pregătești să devii Tinichigiu Structurist de succes? Atunci fă-o cu un formator de renume!
Cursul de pregătire profesională pentru Tinichigiu Structurist de Aviație oferit și organizat de centrul OPTIM AD CALIFICĂRI este opțiunea celor care din pasiune se alătură acestui domeniu – aviația. Cu un formator atent pregătit, la cârmă, cursul este prezentat din perspectiva mult experimentată a unui comandor în rezervă și inginer de aviație, absolvent al Academiei Tehnice Militare din București, deținător de master în managementul și ingineria calității. Cu vechimea celor 22 de ani de activitate profesională, acesta a predat mai multe discipline de specialitate în cadrul Academiei Forțelor Aeriene Henri Coandă din Brașov. Ulterior, timp de câțiva ani a fost profesor asociat la Universitatea Transilvania, Facultatea TCM, specializarea Inginerie Aerospațială și nu în ultimul rând, timp de 11 ani a predat Principiile zborului la Aeroclubul Teritorial Brașov.
Pe finalul acestui articol vă lăsăm să lecturați în tihnă și sperăm noi cu interes, interviul ce ni l-a acordat formatorul acestui curs, discuție în care am suprins pentru voi motive bune să vă luați în serios pasiunea și de ce nu, să vă înscrieți la următoarea serie de curs pentru a deveni și mai siguri pe priceperea voastră în meseria Tinichigiu Structurist de aviație.
Ce vă aduce nou postura de formator în cadrul cursului de calificare Tinichigiu Structurist de aviație?
O nouă provocare și o oportunitate în același timp. Provocarea căreia nu pot să-i rezist este aceea de a-mi testa abilitatea de a adapta cursul la noile cerințe și principii de predare generate de progresul tehnologiei informatice și de necesitatea predării online. În ceea ce privește oportunitatea despre care vorbeam, aceasta constă în faptul că voi putea pune în practică un concept progresist de predare, concept care se bazazează foarte mult pe folosirea de imagini, animații sau clipuri video, pentru explicarea și transmiterea cunoștințelor prin stimularea memoriei vizuale, și mai puțin, spre deloc chiar, pe dictare și luarea de notițe de curs.
Ce vă doriți de la fiecare serie de cursanți?
Să reușesc să-i determin să fie activi, să pună întrebări și să răspundă la întrebările pe care le voi pune. Comportamentul lor pro-activ este o confirmare a faptului că sunt focusați pe ceea ce le predau, iar atenția este ”ingredientul” esențial în înțelegerea cunoștințelor predate. Beneficiul cel mai mare este al cursanților. Odată înțelese noțiunile și conceptele prezentate, acestea se fixează mult mai ușor în memoria lor de lungă durată.
Ce elemente noi, din experiența dumneavoastră ați inserat in acest curs de calificare – Tinichigiu Structurist de aviație:
Da, sunt câteva elemente importante pe care experiența m-a învățat că este bine să le aduc în cursurile pe care le prezint. Voi evidenția câteva dintre ele fără a le ordona în funcție de importanța lor.
- Este extrem de important ca participanții la curs să înțeleagă utilitatea asimilării cunoștințelor predate. Trebuie făcuți să conștientizeze că respectivele cunoștințe le sunt necesare în viitoarea meserie. Din acest motiv, la începutul fiecărui curs, dedic câteva minute explicării acestei necesități;
- Atenția cursanților în timpul predării este esențială în procesul învățării. Studiile arată că oricât de bun ar fi un profesor sau un orator, nu poate menține trează atenția celor care îl ascultă, mai mult de 40 de minute. Acesta este motivul pentru care la fiecare 40 de minute de predare fac o pauză de 10 minute;
- Folosirea imaginilor, a animațiilor sau a clipurilor video explicative ajută cursanții, pe de o parte, să înțeleagă mai ușor noțiunile predate și pe de altă parte stimulează memoria vizuală lucru care facilitează memorarea de lungă durată. Simpla revedere a imaginilor respective va face cursantul să-și aducă aminte de toate explicațiile primite în timpul predării. Așa se explică de ce nu mai este necesară metoda clasică de luare a notițelor în timpul cursului;
- Nu în ultimul rând, este foarte important ca profesorul să aibă capacitatea de a crea și de a menține în timpul cursului o atmosferă destinsă și plăcută.
Sunt secrete ce țin de meseria de Structurist de aviație?
Nu le-aș numi secrete, ci mai degrabă ”condiții sine qua non”. Pot enumera câteva dintre ele:
- Trebuie să fii pasionat de ceea ce faci ca să poți trece ușor peste dificultățile inerente;
- Trebuie să fii onest ca să poți recunoaște atunci când nu ști sau nu ai înțeles cum se face o anumită operațiune sau piesă;
- Trebuie să ai un înalt simț al responsabilității ca să fii în măsură să recunoști atunci când ai făcut ceva greșit.
Personalul calificat în domeniul Aviației, face diferența?
Din experiența de o viață în domeniul aviației, pot afirma fără teama că voi greși, faptul că marea majoritate a celor care activează în acest domeniu, o fac cu plăcere și unii chiar din pasiune. Aceasta cred că este diferența dintre aviație și celelalte domenii de activitate.
Ați predat o viață despre aeronave, ce vă determină să nu renunțați?
Când faci din plăcere și pasiune un lucru, nici măcar nu-ți trece prin cap ideea de a renunța. În plus, simt că încă mai pot fi util societății prin împărtășirea cunoștințelor de aviație.
Vrei să te înscrii și tu? Află cele mai importante detalii ale cursului de calificare Tinichigiu Structurist de Aviație.